چقدر به لباس زیرتان اهمیت می‌دهید؟ زیبایی آن برایتان مهم‌تر است یا راحتی؟ بیشتر سراغ ست‌های فانتزی می‌روید یا طرح‌های ساده چشمتان را می‌گیرد؟ اصلا چقدر وقت و هزینه برای خریدن لباس زیر اختصاص می‌دهید و در آخر، آیا می‌دانید چطور لباس زیر مناسب انتخاب کنیم؟ چطور خرید لباس زیر عمده مناسب انجام دهیم؟ پاسخ شما را در این مطلب خواهیم داد.

اهمیت انتخاب لباس زیر مناسب

اکثر ما معمولا زمان کافی برای انتخاب لباس‌هایمان صرف می‌کنیم. صرف نظر از این که  خرید حضوری یا اینترنتی باشد، جنس، کیفیت، مدل و سایز مناسب مواردی هستند که با توجه به آن‌ها یک لباس را انتخاب کرده و می‌خریم. لباس زیر هم از این قاعده مستثنی نیست و هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان با توجه به همین موارد باید انتخاب شود.

اما نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که لباس زیر ارتباط مستقیم با قسمت‌های حساس‌تری از بدن شما دارد. پوشیدن لباس زیری که به هر لحاظ برای شما مناسب نباشد، می‌تواند در فرم ظاهری شما تاثیر منفی داشته باشد. بدتر از آن، جنس نامطلوب باعث بروز انواع آسیب پوستی نیز می‌شود.

همین موضوع باعث می‌شود نیاز به دقت بیشتر برای انتخاب لباس زیر مناسب بسیار مهم و کاربردی باشد. در ادامه مطلب این موارد و اهمیت آن‌ها را هنگام انتخاب و خرید یک لباس زیر مناسب بررسی می‌کنیم. 

 

جنس لباس زیر

اولین و مهم‌ترین نکته برای این که لباس زیر مناسب انتخاب کنیم، توجه به جنس آن است. این نکته را هم خانم‌ها و هم آقایان باید بدانند که هرچه جنس لباس زیر نخی و پنبه‌ای تر باشد، کیفیت آن بهتر است.

پارچه‌های نخی بخشی از رطوبت را جذب می‌کنند و در عین حال، جلوی تبخیر آن را هم نمی‌گیرند. این است که به نظر می‌رسد بدن هنگام پوشیدن لباس‌های نخی کمتر عرق می‌کند. همچنین عبور هوا و بسته نبودن منافذ پارچه باعث جلوگیری از خشکی پوست می‌شود. شست و شوی لباس زیر نخی نیز راحت بوده و خشک کردنشان هم سریع‌تر است.

پارچه‌های دارای الیاف مصنوعی و پلاستیکی به خاطر فشردگی بیشتر بافت و ماهیتی که دارند ابدا مناسب لباس زیر نیستند و به خاطر نگهداشتن رطوبت در بافت خود باعث ایجاد انواع حساسیت، خارش، مشکلات پوستی، عفونت و قارچ می‌شوند. البته در هر حال هم نباید از تعویض روزانه لباس زیر غافل بود. 

 

کیفیت لباس زیر

دومین پاسخ به این سوال که چطور لباس زیر مناسب انتخاب کنیم، توجه به کیفیت لباس زیر است. کیفیت شامل درجه کیفیت جنس و کیفیت دوخت لباس می‌شود. در پاراگراف قبل به اهمیت جنس لباس زیر اشاره کردیم. هر چه لباس زیر نخی‌تر باشد، کیفیت آن بهتر است.

اما در مورد کیفیت دوخت، باید اشاره کنیم که مشکلات مربوط به دوخت نامناسب شامل سایزبندی اشتباه، عدم تناسب قسمتهای مختلف، پایین بودن مقاومت لباس و در رفتن درزهای آن و مواردی از این دست می‌شود که تک تک آن‌ها نهایتا اثراتی چون خستگی بدن در اثر فشار، تغییر فرم بدن در دراز مدت، حساسیت پوستی و نهایتا از بین رفتن زودهنگام خود لباس در پی خواهند داشت.

 

مدل لباس زیر

تنوع مدل در لباس زیر چیزی نیست که به سادگی بشود از کنار آن گذشت. اما همانطور که می‌بینید، این آیتم درجه سوم اهمیت را در انتخاب لباس زیر مناسب دارد. چرا که تاثیر آن بر سلامتی کمتر از جنس و کیفیت لباس است. در عین حال، عدم انتخاب مدل مناسب هم می‌تواند مشکلات جدی برای شما ایجاد کند.

بعضی از مدل های لباس زیر برای اکثر فرم‌های بدنی مناسب هستند. در عین حال بعضی مدل ها تنها برای قشری خاص قابل استفاده‌اند. حقیقت این است که تنها بعضی از ما اندامی همچون مدل‌های معروف لباس زیر داریم. این که بتوانیم اندامی زیبا بسازیم خیلی خوب است، اما این که لباس زیر مناسب انداممان هم بپوشیم، هنر زیرکانه‌ای است!

مدل لباس زیر روی جلوه ای که لباس اصلی ما دارد اثر مستقیمی می‌گذارد. استفاده از انواع کرست‌های کمری و گن آن هم تنها برای داشتن ظاهر مناسب‌تر در مجالس هم گواه این مدعاست. پس از تاثیر مدل لباس زیر بر فرم بدن نباید غافل شد. لباس زیر مناسب برای اندام‌های گوناگون به شرح زیر است:

 

لباس زیر مناسب اندام گلابی شکل

افراد با اندام گلابی شکل، بالا تنه باریک و پایین تنه پهنی دارند. با انتخاب لباس زیر مناسب می‌توانید تعادل لازم در ظاهرتان را ایجاد کنید. برجسته کردن بالا تنه با انتخاب انواع سوتین اسفنجی و فنردار در کنار استفاده از شورت‌های ساده و فاق بلند که بخشی از روی شکم را هم می‌پوشانند ظاهر شما قد بلندتر نشان میدهند.

 

لباس زیر مناسب اندام سیب شکل

اگر شانه‌های پهن و پایین تنه کوچتری دارید، بهتر است سراغ خرید سوتین هایی بروید که توری و سبک هستند و ترجیحا بند پایینی آن‌ها پهن است. اگر حالتی از فرورفتگی و جدایی بین سینه‌ها ایجاد شود هم تاثیر دوچندان می‌شود.

شورت‌های مناسب این اندام نیز شورت‌های فاق بلند و همچنین هفتی هستند. ترکیب اینچنینی از لباس زیر مناسب می‌تواند به کشیده به نظر رسیدن ظاهر شما کمک کند.  

 

لباس زیر مناسب اندام مستطیل شکل

اندام های مستطیل شکل به اندام های صاف و با برجستگی کمتر گفته می‌شود. افرادی که سینه و باسن کوچکی دارند بهتر است از سوتین های ابری و اسفنجی فانتزی و همچنین شورت های قد متوسط استفاده کنند. هرچه تاکید لباس ها بر ایجاد خطوط افقی باشد بهتر است.

 

اندام ساعت شنی

شاید فکر کنید افراد با اندام ساعت شنی به خاطر فرم مناسب بدن دیگر نباید نگران این باشند که چه مدلی از لباس زیر را انتخاب کنند و مدل های گوناگونی را می‌توانند بپوشند. خب درست فکر می‌کنید! اما باز هم سوتین های جک دار و همچنین شرت های کوتاه و فانتزی زیبایی این اندام را بیشتر می‌کند.

 

سایز لباس زیر 

مورد دیگیری که باید از آن آگاه باشیم تا بدانیم چطور لباس زیر مناسب انتخاب کنیم، سایز خودمان است. همانقدر که جنس، کیفیت و مدل لباس زیر مهم است، انتخاب سایز مناسب اندام هم اهمیت دارد. پوشیدن لباس زیر تنگ باعث اختلال گردش خون در بافت ها می‌شود.

همچنین فشاری که در اثر تنگی لباس به عضلات کمر، گردن، لگن، ران و شانه ها وارد می‌شود باعث گرفتگی و حتی بروز کبودی و حساسیت های پوستی شده و شما را با سختی‌های زیادی مواجه می‌کند. در عین حال اگر لباس زیر بزرگتر از سایز بدن باشد، دیگر خبری از ظاهر آراسته و فرم زیبا نیست.

اگر با پوشیدن یک سوتین دچار هر یک مشکلات زیر می‌شوید، یعنی سایز مناسب را انتخاب نکرده‌اید:

 

  •  بندها روی شانه‌هایتان رد می‌اندازند یا از روی آن‌ها سر می‌خورند.
  •  کاپ ها برای سینه ها کوچک هستند و آنها را درست دربر نمی‌گیرند و برعکس.
  •  قسمت‌های پارچه ای سوتین چین می‌خورند.
  •  بند پشت سوتین روی کمرتان نمی‌ماند و به سمت بالا کشیده می‌شود.
  •  مجبورید از آخرین قلاب استفاده کنید.
  •  فنر سوتین اذیتتان میکند.

 

توجه داشته باشید انواع مختلف سوتین سایزبندی های متنوعی دارند. برای این که سایز مناسب هر مدل را برای خودتان انتخاب کنید باید اندازه زیر سینه و دور سینه خودتان را با متر اندازه بگیرید و بعد از راهنماهای سایزبندی سوتین کمک بگیرید.

 

 

جمعبندی

در این مقاله نکات مهم و اصلی را که باید برای انتخاب لباس زیر مناسب مورد توجه قرار دهید، بررسی کردیم و به این سوال که "چطور لباس زیر مناسب انتخاب کنیم" پاسخ دادیم. علاوه بر این موارد، باید موقعیت خودتان هنگام پوشیدن و استفاده از لباس را هم در نظر بگیرید.

مثلا لباس زیر مخصوص دوران بارداری با لباس زیری که به صورت عادی و روزانه می‌پوشید تفاوتهای اساسی دارد. یا برای مراسم‌ها باید متناسب با لباس اصلی که قرار است بپوشید، لباس زیر مناسب هم انتخاب کنید. اما نهایتا نکته اصلی این است که باید در تمام این مدل‌ها، احساس راحتی و آرامش داشته باشید.

 

برای خرید لباس زیر عمده از بازرگانی برس می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

 

 

ارسال دیدگاه

ما در بازرگانی ایران برا به دلیل داشتن سابقه طولانی و همکاری با برند های مطرح ایرانی و خارجی و داشتن قرارداد با آن ها بهترین و جدید ترین اجناس را با تنوع بالا و رنگ بندی متنوع موجود داریم.

شما عزیزان میتوانید با ما تماس بگیرید و به صورت رایگان بهترین مشاوره هارا بگیرید. همچنین برای راحتی شما عزیزان پرداخت به صورت نقدی و چکی است و همچنین قیمت ها تماما قیمت خود تولیدی و ارزان ترین حالت ممکن است.